• МОЙ САЙТ ПЕРЕЕХАЛ!
    В далёком 2007 году я создал свой первый сайт на платформе uCoz. Мир не стоит на месте и нужно двигаться вперёд. С тех пор я освоил программирование на достаточном уровне, чтобы создать личный сайт на собственном хостинге с крутым доменом и полным контролем над всем происходящим. Я стал сильным и независимым, но не забыл тех, кто помог мне подняться. Данный сайт будет существовать и дальше, но информация здесь больше не обновляется.

Інформаційні бар'єри та шуми
Цікаво знати, що об'єм наукової інформації, в тому числі і тієї, що споживає журналіст для своєї повсякденної роботи кожні п'ять років зростає вдвічі. Склалася ситуація, коли майже 95% всієї наукової інформації залишається не використаною, а причина перш за все полягає в обмеженій швидкості переробки інформації людським мозком (десь приблизно 50 бітов в секунду). Окрім того не маловажливу роль тут відіграють так звані інформаційні бар'єри.

Інформаційні бар'єри - це сукупність об'єктивних і суб'єктивних факторів, які заважають розповсюдженню, використанню та сприйняттю наукової інформації суб'єктом та становлять загрозу для вільного циркуляції інформації.

Згідно за Лассуелом інформаційні бар’єри бувають декількох видів:
-    географічними, що означають просторове роз’єднання джерела і споживача інформації;
-    історичними, що означають віддаленість подій в часі, що утруднює достовірність інформації про ці події;
-    кваліфікаційними, що пов’язані з підготовкою споживача інформації;
-    відомчими (кожне відомство має власну систему отримання і збереження інформації);
-    режимними, що створюються спеціально з метою попередження від впливу інформації;
-    мовними, що пов’язані з відмінністю мов споживача і джерела інформації;
-    термінологічними, що зумовлені різним розумінням одних і тих самих термінів;
-    економічними, котрі зумовлені тим, що виробник інформації не має засобів для забезпечення споживачів цією інформацією, або ж споживачі інформації не мають можливості отримати необхідну їм інформацію (наприклад неможливість купувати дорогі газети задля отримання якісної інформації);
-    психологічними, що зумовлені суб’єктивним ставленням людей до інформації.

Також є фізичні чінники які впливають на поширення та споживання інформації.  Це інформаційні шуми, які в свою чергу поділяються на:
-    фізичні (ті, що зумовленими непрохідністю тих каналів, по яких передається інформація);
-    семантичні (це ті, що зумовлені нерозумінням інформації споживачем);
-    прагматичні (ті, що зумовлені класифікацією інформації як непотрібної для себе);

Підводячи висновок можна сказати, що в системі управління циркулює лише та інформація, яка описує фактичний або бажаний стан об’єкту інформації. Решта – це шуми. Існує навіть загальне правило інформаційного забезпечення управлінських процесів: чим менше інформації потребує система управління – тим раціональнішою та ефективнішою вона є.
Категория: Разное | Добавил: Bogdan (11.03.2010) | Автор: Герасименко Богдан
Просмотров: 6788 | Теги: шум, информация | Рейтинг: 4.2/5
Всего комментариев: 0
avatar
close